Saturday, December 17, 2011

rumah dah bersih

akhirnye maid ditunggu dah sampai kul 1.30 tghari td..rumah dah bersih n wangi..owh tu sbb aku spray glade..so sume dah bersih..toilet..lantai dah mop..dapur sume dah lap..kipas dah cuci..koridor dah sapu n mop skali..last skali sampah dah buang..dah lame rumah kotor sbb cik siti buat operasi hari tu..mereka berhijrah kut..ermm 2 jam tu skepap sgt..x sempat nk buat semua.tp okla untuk rumah yg kecik sekangkang kera ni..lagipun aku dah kemas sket2 sblm ni. ..

bile nk kemas rumah ni mama??

maid ni org philipino..fluent speak english..masa maid dtg,dhiya sebok nk tdo..tp tdo skejap je pastu bgn..aku tgk je la maid tu wat ape yg patut..tp ade gak aku suruh itu ini sket2 sambil dukung dak kecit ni..

cuti peti ni x bape bersih sgt.. ni aku yg suruh..

dhiya bebel "auntie kemas btul tau..bersih2..tu wat tu..wat yg ni plak tau"

pas maid balik aku sambung keje lain lg sket2..basuh baju jemur maju..esk ade apointment..apointment ape ye?pastu nk kuar jln2 ng dhiya, dhiya nk gi mane?mama bwk..jom gi klcc..mama ade voucer rm20..nak beli ape?baju dhiya da byk..beli baju mama hokey!

aku nk masak..kla bubbye -done for today- dot

No comments:

Post a Comment